Med relationsmarkedsføring kommer du gratis ud til kunden!

Med relationsmarkedsføring kommer du gratis ud til kunden!

Hvis du læser med her som virksomhedsejer, og på det seneste har overvejet at ekspandere din markedsføringshorisont til noget nyt og spændende, bør du slå alle lapper ud på nuværende tidspunkt. Relationsmarkedsføring er en nytænkende og smart måde at lave markedsføring på for bureauer. I stedet for at din virksomhed skal gå ud og investere en helt masse penge i en profilfilm, brochurer eller noget andet, kan du rent faktisk nu få mulighed for at få det helt gratis. Det lyder næsten for godt til at være sandt, ikke? Den er god nok – læs med her for at finde ud af mere!

 

Tæt samarbejde med partnere

Hele konceptet relationsmarkedsføring går ud på, at det skal blive gratis for din virksomhed at få, lad os antage, en profilvideo. Dette finansieres gennem virksomhedens samarbejdspartnere, som selvfølgelig får reklame i udbytte til deres penge. Disse samarbejdspartnere vil blive kontaktet af markedsføringsbureauet, og herefter vil man sammensætte en profilvideo i sammenspil med virksomheden, så det bliver så præcist og efter dit hoved som muligt. Altså behøver du som kunden ikke at løfte en finger, udover når du viser, hvad du ønsker at have i profilvideoen.

 

En ekstremt vigtig proces

Markedsføring er et af de vigtigste elementer i handel. En virksomhed kan ikke overleve eller komme til livs uden at markedsføre sig på den ene eller den anden måde. Det er vejen til kunden, og dermed vejen til at virksomheden kan vokse. Dette er der naturligvis mange forskellige måder at gøre på, eller måder, hvorpå det faktisk bare sker. En af de ting, som er uafhængige af virksomhedens forsøg på at udbrede et produkt eller en historie, kaldes for mund-til-mund metoden. Dette handler om, at mennesker rundt omkring fortæller om virksomheden til venner, familie og bekendte, og på denne måde udbreder virksomhedens ry sig rundt omkring.

 

Spild ikke dine penge!

Den førnævnte metode fungerer i mange tilfælde super godt, men for det meste er virksomheden nødt til selv at gøre noget ved markedsføringen. Der findes mange bureauer som tager ufatteligt mange penge for at hjælpe en virksomhed med markedsføring, hvilket synes lidt ’dumt’. Der er ingen grund til at bruge en kæmpestor portion penge på at lave en profilvideo, brochure eller andet, hvis man har mulighed for at få lavet det fuldkommen gratis gennem dette kreative koncept man kalder relationsmarkedsføring.

 

Vis virksomhedens bedste sider

Det positive ved eksempelvis profilfilm er, at virksomheden får mulighed for at vise sine bedste sider til både potentielle samarbejdspartnere, men derudover også kunder. En video giver et utroligt godt billede af, hvad det egentlig er, der foregår i virksomheden. Dette fungerer som en rigtig god måde at skabe troværdighed mellem kunde og virksomhed på, eftersom alt ikke længere virker så forfærdeligt fremmed for kunden. Derudover har mange mennesker udviklet sig til at være ekstremt visuelt anlagt. Det kan være meget svært for nogen at modtage informationer, hvis ikke vedkommende har noget visuelt foran sig at forholde sig til. Derfor bør du og din virksomhed overveje, om en helt gratis profilvideo gennem relationsmarkedsføring ikke var noget for jer!

No Comments

Post A Comment